Aliexpress – vélemények és panaszok. Megéri használni 2020-ban?

[Total: 15   Average: 3.7/5]

Az aliexpress (aliexpress.com) egy híres kínai online kereskedelmi oldal, melyet 2010-ben alapítottak, és a kínai termékek egyből a vásárlókhoz való eljutását szorgalmazza.

Mi az az Aliexpress?

A portál az Alibaba szövetséghez tartozik, melyet 1999-ben alapítottak, és olyan oldalakat is irányít, mint a kínai Yahoo. Az Aliexpress elérhető a bejelentkezett felhasználóknak (a weboldalon ltrehozott fiókkal – az instrukcióknak megfelelően) világszerte, akár mobiltelefonos applikáció formájában is.

Az Aliexpress széles választékot biztosít minden kategóriában, legyen az ruházat, elektronika, lakberendezés, élelmiszer vagy kozmetikum. A termékeket gyakran a gyártók árulják, így olcsóbb áron juthatnak hozzá.

Hogyan kezdjen vásárolni az Aliexpress-en?

Jelenleg a weboldal nem csak angolul érhető el, így az egyre növekvő nem angol anyanyelvű populációnak könnyebb dolga lesz. Az új felhasználóknak egy kis bevezetőt készítettünk, ami bemutatja a regisztráció és a vásárlás menetét.

Vásárlás előtt regisztrálni kell, hogy be tudjon jelentkezni és hozzáférjen a termékekhez. Ennek érdekében kattintson a „Sign in/Join” – „Join Free” gombokra a jobb felső sarokban.

screen1

Majd kattintson a „Join” gombra megint, hogy regisztráljon. Használhat már meglévő Facebook fiókot vagy e-mail címet is – ha e-mail címmel regisztrál, akkor a rendszer elkéri a teljes nevét, e-mail címét és a jelszavát, amit az új fiókjához kíván hozzárendelni.

screen2

A regisztrációs folyamat a lehető legegyszerűbb, még egy kezdő is meg tudja csinálni. A formula kitöltése után automatikusan bejelentkezik a rendszer, és már kezdődhet is a vásárlás.

screen3

A termékre való keresés intuitív, lehet a termék nevére is rákeresni, vagy kategóriákat böngészni. A portál videóval is szolgál, ami segít a termékek megtalálásában a weboldalon. A felvétel a hivatalos Aliexpress YouTube csatornán érhető el:
AliExpress –
Hogyan találjuk meg a termékeket az Aliexpressen

Vásárlási folyamat – lépésről lépésre

A weboldal felkeresése, és az előbb létrehozott fiókba való belépés után a felhasználó kezdheti a termékek keresését a kereső panelen, vagy a főoldal bal oldalán található kategóriák listájából. Ha minden kategóriát át akar böngészni a felhasználó, akkor a „See all” gombra kell kattintania.

screen4

Egy bizonyos termék megtalálása után kattintson rá a nevére, hogy lássa az oldalát, a részleteket, és további képeket.

screen6

A termék oldalán olyan információk érhetők el, mint például a megrendelők száma, hányan adták a kívánságlistájukhoz, és az eladó minősítése. A csillagok mennyisége azt jelenti, hogy a korábbi vásárlók mennyire voltak elégedettek. A vásárlónak ajánlott a leírás alapos átolvasása, és a korábbi vásárlók véleményének (,,feedback”) megtekintése. Ez a jó vásárlás alapja.

Ha a vásárló kész a vásárlásra, akkor a „Buy now” gombra kell kattintani, ami a szállítási formulához irányítja őket. A cím megadása után kiválaszthatjuk a fizetési módot, ami függ a vásárló tartózkodási helyétől is (további információ később a szövegben). A fizetés teljesítése, és a jóváhagyás után már csak a csomagra kell várni. További segítséget nyújt az alábbi videó:
Hogyan vásároljunk az Aliexpressen

Fizetés az Aliexpressen

screen9

Az alábbi felület pár fizetési módszert kínál fel, és a vásárló a lakhelyétől függően választhat közülük. A lakhelytől függetlenül lehetőség van gyors, online fizetési módra is, ahol nem számít a vásárló és az eladó közötti valuta különbség, így nem kell külföldi számlával rendelkezni. Van lehetőség bank és hitelkártyával való fizetésre is. A fizetés során a bank automatikusan átkonvertálja dollárba (csak ez a valuta használatos az Aliexpressen) a fizetendő összeget, így egyszerűbb lesz a folyamat. A vásárlónak ajánlott érdeklődni a bankjuknál a díjszabásról, mert előfordulhat, hogy további díjakat számolnak fel.

Tranzakció biztonság az Aliexpressen

Attól függetlenül, hogy egyre elterjedtebbé válik az online vásárlás, néhányan még mindig aggódnak a biztonság miatt, főleg ha idegen oldalakról van szó. Ezért az Aliexpressnek saját védelmi rendszere van (több információt ITT találhatnak).

Kommunikáció az eladóval

A termék oldalán mindig található információ az eladóról, a vásárlók véleményéről és a kommentjeikről. A jó visszajelzésekből látszik ha egy eladó őszinte, és megbízható. Ha a vásárlónak további kérdései merülnek fel kattintson a „Contact now” gombra, és üzenjen az eladónak.

screen8

Várakozás a szállításra

A kiszállítási idő minden terméknél adott. Ezt a gyártó határozza meg, aki garantálja, hogy a termék abban az időben meg fog érkezni. A szállítási idő más az USA-ban, Oroszországban és az Európai országokban. Statisztikai alapon 1-6 hetet kell várni, de minden a vásárló tartózkodási országán múlik.

A csomag követése

Az eladó köteles követési számot („tracking number”) biztosítani a termék mellé, így a vásárló tudja figyelni merre jár a csomag.

Visszafizetés és panasztétel az Aliexpressen

Az Aliexpress igyekszik a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani a vásárlók számára, és saját biztonsági rendszerrel rendelkezik. Az eladónak adott időn belül el kell juttatnia a terméket a vásárlóhoz, ez az ún. „protection period” ami átlagosan 60 napig tart. Hét nappal a határidő előtt a vásárló megvitathatja az eladóval a dolgokat. Ha az eladó garantálja, hogy elküldte a csomagot, az időtartam meghosszabbítható (max. 120 napig).

Fontos tudni, hogy az eladó csak akkor kapja meg a fizetséget, ha a vásárló visszaigazolta hogy a csomag megérkezett, és megfelelt a leírásnak (vagy ha letelt az idő, és a vásárló nem írt panaszt). Ha a csomag nem érkezett meg, vagy nem felel meg a leírásoknak, akkor a vásárló „vitát” kezdeményezhet az eladóval, és kérheti a részleges, vagy teljes visszafizetést.

Ha a vita konkrét, bizonyított (pl. fényképpel) tényeken alapul, a pénz pár napon belül vissza kell hogy kerüljön a vásárlóhoz. Ha a termék nem egyezik a leírással, és az eladó visszaküldte a pénzt, akkor sem szükséges visszaküldeni a hibás terméket.

Kell vámot fizetni a termékekért?

Ha saját használatra, alacsony értékben vásárol, akkor nincs szükség vám térítésére. A törvény szerint 150 Eurós érték alat nem kell vámot fizetni. Viszont nagyobb értéknél, illetve mennyiségnél számítani kell a vám fizetésére. A vásárló jóváhagyja a csomag értékét, és továbbküldi a fizetést a vámhivatalnak. Ezután a csomaggal együtt a vásárló információt fog kapni a vám mértékéről.

Összesítve – Az Aliexpress előnyei és hátrányai

Előnyök

  • lehetőség a termékek olcsó vásárlására, közvetlenül a gyártótól
  • jó vásárlói védelmi rendszer
  • egyenes fizetési rendszer
  • rengeteg promóciós kupon, alacsonyabb árakért vagy ingyen szállításért

Hátrányok:

  • hosszú várakozás
  • esély a rossz minőségű termékekre, vagy csalókra
  • hibás termékek vásárlásának esélye
  • gyenge felhasználói támogatás a kínaitól, angoltól és az orosztól eltérő nyelveken

Aliexpress - vélemények:

  1. Nem szeretek várni a rendeléseimre, de az árak olyan jók, hogy ha nem sürgős a dolog, akkor mindenképp megéri várni. El sem tudom képzelni a világot netes vásárlás nélkül többé.

    Válasz
  2. Hello! Van egy kérdésem… Nem igazán értem, mert ez az első vásárlásom – Rendeltem valamit 5 napja, és látom, hogy a rendeléseknél ott van valami a fizetés feldolgozásáról (miközben sikeresen végbement az online tranzakció) és mégis van valami 5 nap és pár óra múlva. Mi az? Nem fogadták el a fizetésemet? Köszönöm a segítséget.

    Válasz
  3. Szia, ne aggódj, minden rendben ☺ Ez csak az az idő, ameddig az eladónak fel kell adnia a csomagot és elküldenie a követési számot. ☺

    Válasz
  4. Hello, új vagyok, szóval légyszi segítsetek – 48 napot ír a rendelésem mellet – ez azt jelenti, hogy csak akkor jön meg a csomag? Mi ez???

    Válasz
  5. Ez az eladó védelmi ideje – ezalatt a csomag meg kell érkezzen hozzád (és vissza kell jelölnöd a weboldalon).

    Válasz
  6. Oh, én hülye, véletlen visszavontam a rendelést ☹ Most mi lesz? ☹(( Persze a pénzt már elküldtem…

    Válasz
  7. Vissza fogják adni a pénzt. Ha meg akarod venni, rendeld meg újra.

    Válasz
  8. Oh neeeeee ☹ Még több várakozás ☹

    Válasz
  9. Hát, ez van ha az ember figyelmetlenül kattintgat…

    Válasz
    • Akkor is megjön a termék amit rendeltem ha véletlenül már visszaigazoltam , hogy hibátlan a termék?

      Válasz
  10. Ne felejtsd mindig óvatosan elolvasni a leírást, nekem mindig ezek az „Elvárás vs. Valóság” képek jutnak eszembe. Óvatosan a kínaiakkal…

    Válasz
  11. Fizethetek bankkártyával? Kinéztem magamnak valamit.

    Válasz
  12. Igen – válaszd ki a kártyával való fizetést.

    Válasz
  13. Van lehetőség PayPal használatára?

    Válasz
  14. Hogy lehet hogy pl egy ruha 2 dolcsi? Olyan furaaa O.o

    Válasz
  15. Hali! Vigyázz az ilyenekkel, az emberek megveszik, mert olcsón akarnak rughát venni, de vagy soha nem jön meg a csomag, vagy olcsó minőség lesz. A kínai termékek nem feltétlenül rosszak (a termékek 90%-a kínai körülöttünk), de ne legyünk hülyék, pár dollárért nem adnak király dolgokat.

    Válasz
  16. Töröltem az e-mail címet amit az Alihoz használtam. Most mi lesz???

    Válasz
  17. A legegyszerűbb egy új fiók létrehozása, hiszen az csak egy percig tart. De ha Facebook-kal regisztrálsz, még annyi sem.

    Válasz
  18. Az Ali akkor király, ha érdekelnek az árak, és tudsz várni. Azt biztosíthatjuk, hogy kínából semmi nem ér ide 24 óra alatt, az express vásárlás itt nem létezik.

    Válasz
  19. Ha valaki nem volt még ott, akkor veszélyben lesz az anyagi helyzetük 😛 Ne feledjétek, hogy itt is meggondoltan kell vásárolni! Nagyon egyszerű kattintgatni a vásárlás gombra, de a bankkártyának is van egy limitje…

    Válasz
    • Alibabánál vásàroltam egy SUN 3200w el.rollert pontosan megàllapodtunk hogy mit tartalmazzon még fotokat is egyeztettünk levontàk az áràt de egy olcsobb elavult vackot kűldtek azt is törötten !Közöltem az Alibaba referensèvel meg is igérte hogy elküldi azokat az alkatrészeket amit rendelèskor kértem ès ki is fizettem de fél éve nem küldték el!Hova fordulhatok panasszal hiszen becsaptak az érték 2200 usd!A termèk nem beazonosithato gyatra utánzat se garancia gyári szám de mèg a gyàrto matrica sincs rajta mintha nem is. Sun.gyárba készült egy utàngyàrtott !Mit tehetek?

      Válasz
  20. ha mar vamot ritkan (150 euro felett kell fizetni) az afa-t viszont 22 eurotol bevasalhatjak.

    Válasz
  21. Hello!
    Van egy olyan problémám, hogy a vámkezelés annyira lassú (magyar posta) hogy le fog járni a visszaszámlálás, és automatikusan lezárja a vásárlást. Viszont még nem kaptam meg a terméket. Ilyenkor mit lehet tenni, hogy ne zárja le mielőtt megkaptam volna?
    Előre köszönöm a választ!

    Válasz
    • Írj az eladónak, és jelezd a problémát!!

      Válasz
  22. 2016 végén rendeltem 2 dr mellényt 1 jöt másik mai napig nem jot meg se pénz se melyény !!!

    Válasz
  23. Hello! A bankkartyaval valo fizetes alatt azt kell erteni, hogy beirom a szamlaszamom es ők levonjak az osszeget? Ez mennyire biztonsagos?!

    Válasz
  24. Egy átverés sajnos az egész..az a baj,ha meg is jön az árú,és látszólag minden rendben,15 napod van értékelni…utánna már nem tudod a termékkel kapcsolatban a véleményed leírni! Szóval,rendeltem egy motoros csizmát és nagyon tetszett időben megjött,megadtam az eladónak az öt csillagot…majd kb 10használat után kb 1hónap..kettétört a talpa,és le is vált a jobb és a bal csizmán is 80 eurós csizma,mehet a kukába!…szóval ennyit a pozitív értékelésről és az alis vásárlásról!

    Válasz
  25. Sziasztok!
    Van egy kis problémám már az elején. A cím megadásánál az utcanevet nem engedélyezi, azt írja angolul írjam. Na de nyilván nem írhatom angolul, mert azt itt sose találják meg..ugyan ez a helyzet a megyénél is.

    Válasz
    • Ékezetek nélkül írd,úgy minden rendben lesz. Angolban nincs ékezetes betű ugye. 🙂

      Válasz
  26. Üdv,az internetkártyám 02.18 lejár,indithatok e vásárlást,vagy kevés az idő?

    Válasz
  27. szia. rendeltem egy tétel 7 napja. a rendeléseim között a minden 0. a pénz befizetését visszaigazolták. mi lehet a baj?

    Válasz
  28. Szia! virágmagot rendeltem kérték a banki adataimat minden oké, de a
    pénz nem került levonásra. akkor meghiúsult a vásárlásom. Köszönöm.
    Kezdő vagyok segítsetek mit tegyek?

    Válasz
  29. Hello szerintetek merjek szemüveget rendelni? Marmint dioptriasat nem napszemuveget.

    Válasz
  30. Rendeltem, csomag úton pár hónap még mindig úton aztán kértem újraküldést azóta még válasz sem!

    Válasz
  31. Sziasztok a kzponokat hogy lehet fel használni?? Köszi

    Válasz
  32. Szia ! Én csizmát rendeltem 112 $- ért, de ár-érték arányban gyenge minőséget kaptam enyhén szólva.Egy márka nélküli dobozban egy gyártó nélküli terméket. A dobozban számla sem volt, mint ahogy eddig megszoktam online vásárlásaim alkalmával. Hogyan reklamálhatok így ? A posta költsége 24 $ visszafelé is engem terhel ?

    Válasz
  33. Szia ! Bokacsizmát rendeltem. Időre meg is érkezett egy márkátlan, gyártó nélküli gyenge minőségű lábbeli számla nélkül ! 132 $-ról leértékelve 112 $- t fizettem szállítással együtt.A kérdésem az lenne, hogy számla nélkül, hogy tudok reklamálni, illetve a vissza potát is újra ki kell fizetnem ?

    Válasz
  34. Sziasztok!
    Segítséget szeretnék kérni, rendeltem aliexpressről egy napszemüveget, aminek az ára a szállítással együtt US $ 13.78 még is azt írja: (Arrived in destination country; awaiting customs clearance) ha jól értem akkor megvámolták :/ Ilyenkor mi a teedő, illetve nem csak a $22 felettit vámolják?

    Válasz
  35. Sziasztok.
    Fizetésnél az IPAY RS 7033 kódot írja ki és a fizetés sikertelen. Mi lehet a probléma mert eddig minden rendben ment.

    Válasz
  36. Sziasztok! Tegnap regisztráltam, és rendeltem is. A pénzt elutaltam, banktól visszaigazolás jött, de a rendeléseimnél azt írja, hogy fizessek. Mit tehetek? Köszönöm!

    Válasz
  37. Heló!Szeretnék kérdezni.Vitát kezdeményeztem az Alin hibás árú / ferde varrású blúz/ miatt.Én teljes visszatérítést kértem.Ők két javaslatot küldtek.1.Visszatérítés 0 $. 2.Visszaküldés és teljes visszatérítés. Én egyiket sem fogadom el,ekkor klikkeljek mindkettőnél az elutasításra?Vagy ne reagáljak.

    Válasz
  38. Tisztelt Cím!
    2018.04.23-án az Aliexpress leemelt a számlámról 82,83 Eur-t. Ezt sajnos csak a későbbi kivonatom tartalmazta. Megnézve a rendelési listámat nincs benne ilyen összegű tétel, ezért dispute-t sem tudok indítani. Emlékeim szerint ez egy V977-es helikopter lehetett, de miután többször beszéltem chaten az alival, szerintük internethiba miatt megszakadt a vásárlás. Javasolták írjak a security@aliexpress.com emailra, ahová többször is elküldtem, majd az info@aliexpress.com-ra, válasz a mai napig nem érkezett. A levont összeg sem került vissza. Mi tehetek még, hogy a pénzem viszakapjam?
    Minden más rendelésem eddig teljesen rendben volt! Mit tegyek?
    Válaszát előre is köszönöm:
    Gábor

    Válasz
  39. szia !
    az aliExpressre és az alibabára azonos jelszuúóval és felhasználóval kell regisztrálni ? Köszönöm

    Válasz
  40. Sziasztok!

    Nem rossz,de az akciós napok pl.11.11 nagy kamu,lehúzás.Ezekre felemelik az árakat és úgy ad kedvezményt,de még így is drágább lesz mint egyébként.Tipikus üzleti fogás.
    Csak figyelmesen!

    Válasz
  41. Mit csináljak ha véletlen rákatintottam hogy megérkezett? Peddig még csak egy napja rendeltem.

    Válasz
  42. Csomagom átvétele után hogy kell vissza igazolnom hogy rendben volt és átvettem ? Nem értem a felületet néhol .

    Köszönöm

    Válasz
  43. Aki cipőt akar venni,gondolja meg kétszer!
    Szerintük szabvány szerint van méretezve,kérdés,hogy milyen szabvány szerint.A Nike cipők tuti kisebbek egy számmal,mint ami rájuk van írva,ami az ő liliputi szabványuknak lehet,hogy megfelel,de itt nyugatabbra nem porbafingók élnek,mint ezek. A 44-es Nike cipő,ami szerintük jó 28 centiméter hosszú lábra,az én 27,5 centiméteres lábam majd össze roppantotta,annyira,hogy gyanítom,hogy még a 45-ös is kici volna,de ezeknél 45 ös felett-ami mellesleg jó,ha 44-es-megállt a tudomány.Gondolom,ha kinai lenni kici,mász isz kici.

    Válasz
  44. Telefont rendeltunk. 3 het alatt megjott, minden rendben, viszont szamla, garancia papir sehol, raadasul 1 het utan a tolto vezetek elromlott. Irtunk ketszer is az eladonak, nincs valasz! Szamla nelkul viszont nincs garancia sem, amit itthon a markaszervizben ervenyesiteni tudnank. Toltot vettunk itthon ujat, de kertuk az eladot, kuldjon masikat. Varjuk a valaszt……. 3 hete….

    Válasz
    • A kínából rendelt termékekre nincs magyar garancia akár van számlád, akár nincs.
      Az eladónak kell írni, és vagy megoldja a gondot vagy nem…

      Válasz
  45. Rendeltem hungarocell mackókat, melyet nem kaptam meg. A csomagkövetésnél azt jelezte, hogy elküldték a terméket és már át is vettem. De nem kaptam semmit sem.
    Az eladó folyamatosan vissza akarja adni a pénzt, közben ugyanúgy hirdeti a terméket és rendelhető. Ebben az esetben milyen lehetőségem van?

    Válasz
    • Nyílván rossz helyre lett postázva.

      Válasz
  46. Rendeltem az oldalról két különböző helyről terméket. Küldtek tracking numbert mindkettőhöz. 3 hét múlva jött a jelzés, hogy megérkezett az országba. Megjelet a Track17 oldalán és a Magyar posta csomagkövetésénél is. Egy baj volt csak, hogy a lakhelyemtől jó messzire volt megjelölve egy postahivatal. Felhívtam az ottani postát és elmondták, hogy a kérdéses csomagszám ottani címre és személynek szólt, amit az illető át is vett már. Írtam az eladónak, aki a rendszerre fogta a tracking number összekeverését és küldött egy másik számot. Abból csak az látszik, hogy elvileg beérkezett az országba 3 hete. Minkét rendelésnél ugyan ez a helyzet, a különbség csak a kipostázott árúk városaiban van. Közben már az Aliexpress-nél is megjelent, hogy a csomagok sikeresen célba értek és igazoljam őket vissza. Volt ilyen probléma másnál is, mi ilyenkor a teendő? Köszi

    Válasz
  47. 4 eve hasznalom. 3 eve gyemant szinten vagyok. kb.1.5 millat hagytam mar naluk. elektronika, repulo modellezes, ruha, sportcuccok. abszolut korrekt az egesz, en csak ajanlani tudom!

    Válasz
  48. Sziasztok! 3D-s nyomtatót vásároltunk, de másfél hónap után kigyulladt az alaplapja. Sajnos anélkül vásároltunk, hogy regisztráltunk volna. Tudunk ilyenkor tenni valamit a garancia érvényesítése érdekében?

    Válasz
  49. Egy termék vásárlása után nem enged tovább vásárolni. Le kell zárnám a rendelést egy termékkel pedig még vennék mást is.

    Válasz
  50. Helló, amerikai címre majd nekem hogyan lehet rendelni?

    Válasz
  51. Szia!Rendeltem 2x 4db ön tapados akasztót.Abból 2db jött meg,rá írtam eladóra az 1 hónap múlva kb megint jött 2db.Ismét fel vettem vele a kapcsolatot,ezer elnézést kért,de nyissak vitát elfogad mindent. Nem tudok vitát nyitni mert /befejezve/ ezt irja. Akkor most mit lehet tenni??
    Előre köszönöm!

    Válasz
  52. Sziasztok rendeltem egy Cosplayt szerintetek kb mikor fog megjönni?
    Mert már 1 hónapja kb megrendeltem….
    Tudom hogy a korona vírus miatt lassúak a endelések és a gyárak is..
    De azért szeretném tudni hogyy mikor jön meg :DD

    Válasz
  53. Sziasztok !
    Rendeltem már sok mindent az Aliról , de így még nem jártam.
    Megjött egy (horgászós) csomag amiben egy USB kábel volt. Viszont
    egyik megrendelésem száma sem egyezik a csomagon lévővel.
    Lehet valamelyik megrendelésem helyett küldték?
    Ilyen esetben mit tudok tenni , vagy hová tudok fordulni?
    ÜDV,

    Válasz
  54. Nem értem a regisztrációt. Hogyan adhatnám meg az e-mail címemet, a hozzátartozó nevemet és a jelszavamat? Semmi esetre sem akarom megadni! Hogy is kérhetnek ilyent!? Nem akarom megadni! A bankkártyám pin-kódja nem kellene? Ha megadnám, akkor megnyithatná az e-mail fiókomat, és a nevemben levelezhetne, rendelhetne helyettem, amit nagyon nem szeretnék.

    Válasz
  55. Azt kérném az Aliexpressztől, hogy írja le részletesen, hogy az e-mail címem megadása mellett miért kell neki a nevem, a jelszavam? A jelszavamat nem adhatom meg, mert azt csak nekem szabad tudnom, hiszen ha megadnám, akkor rajtam kívül más is megnyíthatná a fiókom, – amelyről nem is tudom hogy néz ki, hogyan lehet abba belépni, stb.-stb. – és a nevemben vásárolna. Az általános szerződési feltételekkel pedig nem tudok egyetérteni, ha nem olvashatom el, ez meg a másik. Hogy is vannak ezek a dolgok?

    Válasz

Szólj hozzá!